Friday, March 25, 2011

Pizza Popular?? YES! Betul!!

Pada post saya yang sebelum ini, saya ada kata yang pizza sangatlah popular di serata dunia! Anda tidak percaya?percayalah! hahahha! ok2, disini saya ingin buktikan kepada kawan-kawan saya di luar sana yang musykil tentang hal ini.

Mari!

Peta yang menunjukkan Pizza telah menawan seluruh dunia!hahaha!

ini adalah contoh pizza dari Israel dengan campuran bahan jagung, buah zaitun hitam dan macam-macam lagi.

Ini pula adalah pizza dari Hawaii. Nama pun Hawaii, jadi kebanyakan bahannya dibuat dari makanan laut.

Ini pula adalah salah satu kedai Pizza yang terkenal di Malaysia, yang terletak di Kulim Kedah.

Selain dari tempat-tempat yang saya senaraikan diatas ini, terdapat banyak lagi kedai yang menyediakan makanan ini diseluruh negara, antaranya ialah Korea, Jepun, China, India, Nepal,Pakistan,Brazil, United States Of Amerika, Australia dan lain-lain.

selain itu, jika anda berminat, anda boleh lah lawati website ini http://www.expatify.com/news/pizza-around-the-world.html website ini akan memberitahu anda banyak lagi cerita-cerita menarik tentang pizza diseluruh dunia.

Ok! sampai di sini saja untuk hari ini! Ciao!(selamat tinggal dalam bahasa itali)




No comments:

Post a Comment