Friday, March 25, 2011

Kalau Saya Nak Makan Pizza...Kat Mana Agaknya Ya??Hmmm...

Hai-hai!! Mazni disini lagi!
Ok, hari ini saya nak jadi pemandu pelancong kat kawan-kawan saya yang suka makan pizza!
Disebabkan pizza ini terkenal di seluruh dunia, maka banyaklah kedai-kedai yang menjual pizza. 
Hampir seluruh dunia mempunyai kedai pizza mereka yang tersendiri. 
Ada yang sampai jadi cawangan seperti Pizza Hut, Vivo, Domino's Pizza dan macam-macam lagi...
jadi mari kita selidik jenis-jenis kedai yang lain yang ada menyediakan pizza...

Mari kawan-kawanku!

     
Saya pasti semua orang disini sudah tahu tentang kedai ini kan..hahah, ya..Pizza Hut merupakan kedai Pizza yang paling terkenal di Malaysia serta seluruh dunia!


Selain Pizza Hut, Domino's juga adalah antara pembekal dan penjual pizza yang paling terlaris. berbeza dengan pizza yang disediakan di Pizza Hut, pizza di Domino's lebih nipis dan ia lebih mengikut gaya pizza Itali dan Amerika.

Siapa yang pernah pergi Jusco Tebrau, saya pasti anda pernah nampak nama kedai ini. Vivo juga semakin menempah nama di malaysia dengan pizza nya yang enak dan memuaskan, tapi di barat Amerika khususnya cawangan ini sudahpun terkenal.

"Joe's Pizza" yang terletak di Amerika.

"Apache Pizza" di Ireland.

"Pizza School" di Korea.

"Pizza Corner" di India

Baiklah kawan-kawan, sampai disini sajalah 'penerbangan' kita. Saya harap kamu semua dapat mempelajari sesuatu dari blog saya. Huhuhu<3<3

Selamat Tinggal Pecinta PizzaKu!


No comments:

Post a Comment